דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

שיווק ויראלי באמצעות סרטונים

שיווק ויראלי הוא כלי שיווקי נפוץ אשר מפרסמים רבים בוחרים להשתמש בשיטות הנכללות בו. השיטה הנפוצה היא פרסום סרטונים עקב יתרונותיה ויעילותה בקרב הגולשים.

שיווק ויראלי

השיווק הוויראלי מהווה אחת מטכניקות השיווק השונות המוכרות קיום. משמעות המושג "ויראלי" בהקשר זה היא למעשה דבר מה שמופץ בין מקורות שונים אשר גם הם מפיצים אותו למקורות אחרים. השיווק הוויראלי בעיקרו הוא הפצה המונית אשר גדלה ומתרחבת כל העת, ומשתפת את המפצים בכל התפתחות רלוונטית בנוגע לחומר המפורסם. שיווק ויראלי קיבל את שמו עקב הדימיון שמזכיר במקצת את דרך התפשטותם של וירוסים מקום למקום בדרכים שונות.
ישנם שני סוגים של נחשפים להפצה הוויראלית – נחשפים רגילים ורגישים.

נחשפים רגילים
הנחשפים הרגילים יחשפו אל המסר המופץ משום שהוא הגיע לעיניים, ולא יעשו עמו דבר.

נחשפים רגישים
הנחשפים הרגישים יקבלו את המסר, ואף יפיצו אותו גם הם לקהל הסובבים ולמעגלים החברתיים שלהם. על פי עקרונות אלה, השיווק הוויראלי הוא אפיק פרסום אידיאלי.

שיווק ויראלי, משתמש במדיות הפצה קיימות שונות ומתייחס בעיקרו לפרסום באינטרנט, שהוא הפלטפורמה הטובה להפצה ויראלית של מסרים בצורה נרחבת מאוד ובזמן קצר עקב הגלובליות חוצת הגבולות וריבוי המשתמשים.

השיווק הויראלי מתייחס לשימוש בתפוצה ויראלית על גבי האינטרנט לשם פרסום והפצה של רעיונות ומותגים מסחריים. לעיתים אף בצורה חצי מחתרתית ולא פרסומית מובהקת – צמצום המשקל הפרסומי או הטמעתו בתוכן בעל אופי אחר.

ישנם קמפיינים אינטרנטיים רבים המבוססים על עיקרון זה. כך למעשה, נוצרת מודעות חברתית -רשתית למוצר או שירות חדש גם בקרב אילו אשר נמנעים או היו נמנעים מצפייה בפרסום מפורש המופיע במדיות המוכרות לכך.

על מנת שפרסום יהפוך ויראלי, נדרשת העברה ושיתוף של אותו תוכן בין גולשים, על מנת לגרום לגולשים לשתף, הפרסומים לרוב משלבים בהם תוכן הנוגע לחיים הפרטיים של קהל היעד בכדי ליצור הזדהות ומשלבים הומור ותוכן מקורי על מנת לעודד את השיתוף בין גולשים.

שיווק ויראלי באמצעות סרטונים

פרסום סרטונים ויראלי

אחת מהדרכים הנפוצות ביותר לשיווק ויראלי היא הפצת סרטוני וידאו, אשר מתאפשרת הודות ליוטיוב, האתר הגדול ביותר לסרטונים ולמעשה ערוץ הטלוויזיה הגדול בעולם שכולו בחינם. ביו טיוב, כל אדם מעל גיל 13 יכול לפתוח חשבון בדומה לפתיחת חשבון מייל ודומיו, ולהעלות או להקליט סרטון אשר יהיה זמין לצפייה לכל מיליוני גולשי האתר. בנוסף משמש יו טיוב כפלטפורמת העלאה של סרטונים ושירות ענן לקבצי וידאו כך שלאחר מכן ניתן בקלות ובמהירות להפיץ את הקישור של הסרטון ולחלוק אותו עם אינסוף גולשים. סיבות אילו ונוספות הן הבסיס לשיווק הוויראלי בעזרת הפצה של קטעי וידאו.

היתרונות של פרסום באמצעות וידאו

הווידאו, בניגוד לתמונת סטילס, הוא פורמט אשר מעורר תגובה מידית ומתמשכת אצל הצופה. הווידאו מושך יותר מתמונה קפואה משום שהוא יוצר ציפייה וסקרנות לגביי ההמשך, ואף רצון לראות אותו עד תומו על מנת לא לפספס את הרעיון.

אנו מסוגלים להביט בתמונה וברגע לקלוט את כל המידע המועבר ממנה ולהמשיך הלאה, אך הווידאו מאפשר תצוגה חווייתית יותר של מידע אשר יש בה גם אפקט של התחדשות. כן נוצרת היכולת לרתק את הצופה לכמה שניות ארוכות או אפילו דקות של קטע וידאו.

נוסף על כך, פרסום באמצעות סרטונים מאפשר במה ליצירתיות רבה שתורמת מאוד בעיקר בענייני פרסום. הסרטון מאפשר חופש תנועה ליוצריו הרבה יותר מאשר ביצירת מודעה או תמונה, וניתן להכניס מידע רב יותר בצורה מעניינת מושכת וזכריה אף יותר המשלבת אלמנטים של צבעוניות, תמונות, תזוזה וסאונד.
היתרון המרכזי של סרטוני וידאו וקליפים הרשת היא האפשרות להציג אותם בתור "מדיה עשירה" ולמעשה להטמיע בתוך הסרטונים קישורים לדפי נחיתה פרסומיים, סרטונים נוספים ואתרי שירותי באינטרנט.

בזכות הקלות הרבה שבה ניתן להפיק קמפיין מסוג זה, העלות הנמוכה מאוד שלו, ויכולות ההפצה המהירות והיעילות וגם אפשרות התגובה המידית שיש לקהל, שיווק המשתמש בסרטונים הפך לאחרונה לכלי השיווק הוויראלי המרכזי עקב יתרונותיו הבולטים על פני אמצעי שיווק אחרים, גם הוויראליים שבהם.

השפעת סרטונים על גולשים

ישנן דרכים נוספות להפצת מסרים ויראלית אשר עשויה להועיל מאוד לקהלים שונים.
לסרטונים המועברים באינטרנט יש השפעה גדולה יותר מאשר לרוב אמצעי השיווק האחרים. כיום אנשים כבר מתעלמים מדואר זבל, מרפרפים במהירות על תמונות ואין להם רצון או סבלנות להיחשף לתוכן שיווקי מובהק. הסרטונים פונים למגוון חושי הגולש ומאפשרים לו לחלוק עם סביבתו את מה שהוא מוצא לנכון, וגם אם לא- ניתן להסתק בחשיפה לבדה על מנת ליצור מידת מה של השפעה גדולה בעלות נמוכה.

לסיכום, לשיווק באמצעות הפצה וויראלית של סרטונים יתרונות רבים- המחיר, המיידיות, היקף החשיפה והאפשרויות הרבות להתאמה אישית ולפרסום נכון ויעיל.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה